![obrazek: Projekt przygotowany przez UMK zakłada szereg systemowych rozwiązań, w tym m.in. opracowanie strategii działań przeciwdziałających zjawisku drop outu na uczelni oraz program szkoleń dla kadry w zakresie tutoringu i wsparcia metodycznego [fot. Andrzej Romański] Kolaż czterech zdjęć przedstawiających studentów w różnych sytuacjach z życia uczelni](http://www.umk.pl/wiadomosci/serwisy_wp/zdjecia/41623/srednie.jpg)
Zakończył się III etap oceny merytorycznej wniosków złożonych w konkursie "Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop outu" Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został oceniony pozytywnie i przeszedł do fazy negocjacji.
W skład zespołu z Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, który pracował nad tym projektem, weszli: dr hab. Iwona Gorczyńska, prof. UMK, dr hab. Jacek Jurkowski, prof. UMK, dr Marta Pelc, dr hab. Karolina Słowik, prof. UMK, dr Szymon Śmiga i student Szymon Żywica.
Celem konkursu finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES) jest wsparcie uczelni w prowadzeniu działań minimalizujących zjawisko przedwczesnego kończenia nauki, czyli tzw. drop outu. Na wsparcie mogły liczyć uczelnie, których projekty zakładają m.in. rozwój systemu monitorowania drop outu i wdrożenie systemu wsparcia dla studentów i studentek.
Ze 165 wniosków zgłoszonych do konkursu dofinansowanie otrzymało 69 projektów uczelni z całej Polski, a Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu uplasował się na 14. pozycji na liście rankingowej. Projekt UMK trafi teraz do etapu negocjacji, w którym ustalane będą szczegóły, m.in. zakres realizowanych zadań i ostateczna kwota przyznanego dofinansowania.